...

Jag vill bara spy, gråta, dö.
Något inom mig klöser upp gamla sår och jag vet inte vart jag ska ta vägen eller vart jag kan söka skydd. Vet att jag inte har någon att prata med och ingen som kan lösa det.

Det är bara att rida ut stormen och hoppas på att den inte förstör allt för mycket.

Lite oaktiv

Förlåt för att jag är lite oaktiv, men jag har verkligen ingen ork. Förlåt, förlåt, förlåt!
Tror jag håller på att bli riktigt förkyld, är jätte hängig och trött. Usch :/

Det sägs att man blir lättast sjuk i februari, kanske stämmer?

Kanske jag skulle göra som alla säger?

Äta 1500 kcal och träna en massa? Vill ju inte, som de säger, att det ska ta på musklerna. Vill ju få bort fettet.

Tankar, tankar, tankar...

Fan fan fan fan!!

Mamma såg mina skärsår, yay så bra! Ååååh! Så besviken på mig själv. FAN!

Inte nog med det, jag är så jävla nära på att springa ner och hetsa, jag har redan failat tillräkligt denna helg, räcker inte det eller? Har bestämt mig för att väga mig i morgon och vet att den kommer stå på 88-89, så då vill jag vekrligen inte hetsa när jag redan är så jävla äckligt fet!

FAN!

Award

Jag har fått en award av Lamnadifred.

Det som ska göras när man får en award är:
*kopiera awarden från min blogg
*länka personen som du fått den av
*berätta sju saker om dig själv
*välj sju bloggar som du vill ge den till
*länka till dem
*lämna en kommentar i deras blogg med information om att du har gett dem en award

1. Jag är tjockast i min klass, vilket är sådär jätte roligt. (Eller inte :()
2. Musiken är det som får mig att vilja leva.
3. Jag vill göra både pircingar och tatueringar, men vågar inte. Jag är så fruktansvärt rädd för nålar så det inte är sant.
4. Jag har även fobi för läkare och tandläkare.
5. När jag väl öppnat käften stänger jag den aldrig, alltså jag pratar hela tiden. (Jobbigt det måste vara för min omgivning)
6. Jag är inte bra på något.
7. Jag är fruktansvärt osäker på mig själv.

Sju bloggar jag vill tilldela award:
My Obsession
Never Too Thin
Tears Of An Angel
Your Enemy
InspirAsian
Äckliga Jag
My Skinny Dreams




Vågar inte väga mig

Vet att jag har gått upp, jag bara vet det. Usch, äckligt!

Så nu vågar jag inte väga mig. Så ni får helt enkelt leva med att det antagligen står fel i menyn på min vikt, sorry! Men jag ska gå ned igen, lovar!

Sjuk?

Vet inte riktigt vad som har hänt, men jag är helt jäkla slut, tror jag har feber med, min mage låter som tredje världskriget och jag har skitont i magen. Yay!

Trotts att jag sovit flera timmar under dagen så tror jag att jag går och sover lite igen. Är så fruktansvärt trött. Så blir nog inte så mycket uppdateringen eller träningn idag. Sorry tjejer! :/

Tack, tack, tack<3

Ni är så himla gulliga mot mig tjejer! Det är verkligen ni som är min klippa när det är jobbigt och det är ni som får mig att fortsätta till perfektion, tack! <3

Älskar er tjejer och tack för allt, i morgon är en ny dag. :*
Jag ska inte göra er besvikna igen.

Alla kan

Förutom jag...

(Klicka för större bilder)

Jared Leto:



Lindsay Lohan:


Britney Spears:



Jessica Simpson:


Hilary Duff:


Ricki Lake:


Kelly Osbournes:


Nicole Richie:

Fail

Äcklig, vill gå och dö. Hatar mig själv. Såhär vill jag ju inte att det ska gå, varför trycker jag i mig det då?

Äckel, äckel, äckel!
Fett, fett, FETT!
Skrik som aldrig tystnar.


Vafan håller jag på med mitt äckel? Jag kommer aldrig bli smal!

Om mig

Svar från frågestunden.

Vart bor du?

Jag bor i en väldigt liten håla där alla känner alla, därför kan jag inte säga namnet på den ifall det skulle råka vara någon som bor i närheten. Men jag bor i Småland, jönköpings län i ett litet samhälla på ca 1000 invånare. :)

Hur gammal är du?
Jag är 17, men fyller 18 väldigt snart. Alltså är jag en 92:a
Och ni kommer få veta när jag fyllt år, så ni kan säga grattis ;) Haha

Vad för slags mat har du väldigt svårt för att hålla dig undan?
Hmm, låt mig tänka. Det finns nog ingen mat som jag har direkt extra svårt för (tycker det är svårt med all mat när jag är hungrig egentligen). Fast godis, (speciellt choklad) kan jag inte vara i närheten av. Inte för det räknas som mat då men det är i alla fall det svåraste jag har att hålla mig borta från.

Vem är din favorit thinspo?
Hmm, jag har nog kanske inte direkt någon speciell person då jag mest bara tar någon random. Men om det är någon jag verkligen mår dåligt av och bara vill gå ned i vikt av är att se Kirsten Stewart. Jag vet inte varför, men hon är himla vacker och smal naturligt så det måste väl vara det som gör att jag absolut vill gå ned i vikt. Och Jared Leto. Och nej har kanske inte är så smal, men jag tycker han är himla snygg så det blir en massa "om jag inte går ner i vikt så kommer aldrig en sådan snygg ens kille titta på mig, jag kommer bara få feta nördar ifall jag inte gör något åt vikten"-tankar.

Hur gör du när du räknar ut intag och uttag varje dag? Dvs. vilken sida använder du dig utav och väger du maten hemma?
Just nu så använder jag bara matdagboken.se (testa den! håller reda på både kcal intag och utag!). Tycker den är så smidig så jag tycker inte att jag behöver använda något annat.
-Ja och nej, vissa saker vet jag redan hur mycket de väger på ett ungefär och sen har jag blivit ganska duktig på att se hur mycket saker och ting väger och/eller hur många dl, msk, tsk osv det är. Jag brukade baka endel förr och så har jag ju hållt på ett tag. Men sen brukar jag kontrollväga lite då och, eller om jag inte vet alls så väger jag. Och jag behöver inte dölja att jag gör det, jag har sagt till mamma att jag vill gå ned i vikt och hon tror än så länge att jag äter normalt och att jag bara räknar kcal för att veta hur mycket jag får i mig.

Beskriv din klädstil?
Hmm, flickig+pojkflicka. Haha. Nej men jag har en väldigt blandad klädstil. Ena stunden kan jag vara väldigt flickig och nästa är jag lite pojkflicka, men på sista tiden går jag mest bara i långarmat och jeans då jag 1. har skärsår på armarna och 2. känner mig så tjock att jag inte vill visa mig.

Vad äter du helst?
Om man säger "normalt", alltså när man inte har ana, så det mesta med choklad (och kladdkaka). Jag är ett riktigt chokladmonster, och mat så skulle det väl bli.. hmm.. jag vet inte riktigt, något som är gott? Haha.
Men om man ska titta på det via "ana-ögon" så äter jag helst frukt. Tycker det är jättegott faktiskt (och inte mycket kcal). Dock är jag väldigt petig när det gäller äpple, de måste vara på ett speciellt sätt för att jag ska tycka om dem. Haha.

Hur lång är du? och vad är din målvikt?
Jag är 168, inte särksillt lång alltså, och min målvikt är 55 kilo. Just nu har jag det som mål i alla fall, för då har jag BMI 19,5 och 20="normal" 19=undervikt, allstå skulle jag vara på den perfekta linjen. Men ser jag fortfarande fet ur så får jag helt enkel sänka målvikten.
Spegeln avgör i slutet helt enkelt. :)

Hur lång är du och vad är din lägsta resp. högsta vikt?

Jag är 168 cm lång, lägsta: 83,3 och högsta: 105 (!).
Har skrivit in allt sådant längst upp i menyn. :)

hur länge har du haft en ätstörning?
Jag vet inte riktigt faktiskt eftersom jag aldrig pratat med en läkare så har jag ju inget skrivet på papper om man säger så. Men det började väl "på riktigt" om man säger så för ½-1 år sedan ungefär.

Hur lång är du och vad är din målvikt?
168 cm och 55 kg, titta tre frågor upp för längre svar ;)

Vad är det bästa du har vart med om? alltså vilken är den lyckligaste stunden i ditt liv?
Oj, det var inte en lätt fråga. Hmm.. Ska jag vara ärlig så vet jag inte riktigt, det har väl ändå hänt ganska bra saker i mitt liv lite då och då så vet inte vad jag ska svara på där. Men min lyckligaste tid hitills i livet var nog när jag var liten och bodde på landet och när jag bodde på internat (trotts att det samtidigt var när jag var som sjukast, mest deprimerad och försökte ta livet av mig).

Och vad är det värsta du har vart med om?
Den värsta livsepoken måste väl ha varit när jag bodde på internat. Jag var så deprimerad och hade så mycket självmordstankar att jag tror inte att jag levt ett ½ år längre där. Jag hade redan bestämt mig om att jag skulle max bli 17 år och jag skulle dö långt innan jag var 18.

När började du vilja gå ner i vikt?

Redan i fyran faktikskt. Var den där tjocka personen i klassen, inte alls roligt när alla ens klasskompisar blir tillsammans och gör slut (Ni vet "Får jag chans på dig"-lappar) medans jag inte ens syndes. Ingen vill ju bli tillsammans med ett äckligt fetto, men jag förstod inte förens i fyran att jag folk inte vill bli "tillsammans" med mig pga min vikt. Då bestämde jag mig för att jag ville gå ned i vikt, men vågade inte säga något till mina föräldrar och då visste jag inte hur man gjorde något åt det så jag fick helt enklet vantrivas med mig själv tills det att jag blev lite äldre.

Hur mycket har du gått ner som mest?

105-83,3=21,7.
Alltså 21,7 kg :)

Vad gör du när du är sådär sjuuukt sugen på något? (bra med lite tips:-))
1. Om det inte är för sent så går jag gärna ut och går.
2. Läser eller tittar på film/serier. (Bra ställen att titta på tvserier online (dock ingen svensk text) är http://ch131.com/ & http://watchxonline.com/. Sååå mycket bättre än att äta!)
3. Tar några droppar citronkoncentrat. Hjälper faktiskt riktigt bra mot sötsug! (går att äta en apelsin med, om man vill offra några kcal :))
4. Dricker vatten tills jag nästan spyr.
5. Spelar sims!
6. Chattar på http://chatroulette.com/.

svara på dom frågorna i pratbubblorna:
1. Vad är dina mått?
Just nu, om jag ska vara ärlig, så har jag inte vågat mäta mig. Usch mår så dåligt av hur jag ser ut :S Men jag lovar, det kommer upp snart i bloggen!

2. Var bor du?
Kan inte berätta till 100%, men bor i småland i alla fall ;)
Står mer längre upp i inlägget.

3. Varför tog du en paus?
Jag kände att jag hade ingen motivation över huvudtaget. Ana var inte tillräkligt stark och jag kände att jag inte behövde henne heller för den delen. Jag ville testa hur det vara att leva utan henne ett tag och vara en "normal" människa. Dock var det väldigt svårt. Även om jag lyckades få bort henne i några dagar så bara kom hon tillbaka och jag kände mig jätte äcklig. Så jag tyckte inte att det var någon anledning till att ens försöka få bort henne längre och kom tillbaka.

4. Hur gammal är du?
Står också lite längre upp, är 92:a (= just nu 17, men blir 18 iår).

vad är din vikt ?
Ja igår (eller var det förrgår?) så var den 85,9. Men frågan är ifall man vågar väga sig igen snart?

vad fick dig att vilja gå ner i vikt ?

För jag var så jäkla fet, jag var osäker, hatade mig själv, var deprimerad och inga killar ville ens titta på mig. Så tillslut så fick jag nog och gjorde något åt saken! Fast faktiskt så kom det som en slump att det blev som det blev. Jag var sjukt deprimerad och ville dö så jag ville sluta äta, vilket jag gjorde, och jag rasade i vikt. Så jag bestämde mig för att sluta äta men fortsätta leva.

när startaade du ?
Hmm, tror jag svarade på denna frågan innan va? Runt ½-1 år sedan. :)

Så det var nog alla frågor!
Himla kul att svara på dem, så detta får jag nog göra igen någon gång i framtiden. ;)
Hoppas verkligen att jag glömt någon fråga nu, då får ni säga till!

Stängd!

Nu är frågestunden stängd! Måste säga att det känns himla kul att få så många frågor och jag är jätte glad för det! :)
Och förlåt att jag varit så osocial, kommer tillbaka i morgon, lovar!<3 Nu ska jag knåpa ihop alla svar till era frågon så de kommer upp snarast möjligast. Kommer nog upp senast i morgon kväll.


Tillbaks i morgon

Förlåt att jag inte läser era bloggar ikväll eller svarar på era kommentarer ikväll, men orkar inte. Jag vill bara dö just nu så tänker lägga mig i sängen och gråta och blöda.

God natt.

85,9

Fick panik när mamma väckte mig i morse (är inte i skolan idag alltså) och hon hade köpt bröd med skagenröra och skinka! Gick dock ganska bra, blev totalt 167 kcal, alltså inte mer än vad jag brukar få i mig på morgonen. TUR!

Fan hon får inte göra så!

Men upptäckte en rolig sak i morse med. När jag stälde mig på vågen visade den 85.9! Hura jag är på rätt väg. Och idag ska jag till gymmet i 1-1½ timme så förhoppningsvis försvinner det lite i morgon med.


Haha, jag kryssade till och med i Mål-rutan. Det är ju visserligen 85,9, men ändå.


Hår går det för er? :)


If I only could make a deal with God


Frågestund

Tänkte ha en liten "frågestund" där ni får ställa en massa frågor om mig och sedan lägger jag alla svar under en ny kategori som kommer heta Om mig. Det finns ju alltid en massa nya människor som kommer in på bloggen och sen så är det ofta samma frågon som kommer upp, så då får vi svarade på dem en gång för alla!

Vad säger ni? Låter det som en bra ide?

Hoppas jag får en massa frågor nu! :D (Och ni kan fråga vad som helst! Personligt eller inte personligt, jag är ju visserligen anonym, men det går alltid svara på frågorna på ett eller annat sätt utan att jag blir "upptäckt".)



UPDATE: Frågestuden är stängd! Titta in i kategorin Om mig för att se svaren.


Svar på kommentar


Klicka för större bild

Nej men oj så gott det lät! Alltså jag bara måste ju testa, det lät ju sååå gott!
Så vart köper du valspäcket då? :)

Gå och dö?

Ja tack!

Fan så trött jag blir! Tänkte att denna dag har ju ändå varit ganska bra så tänkte vara lite social och vara med familjen när de åt kvällsmat (tänkte också att jag kunde testa gröt+kanel när jag ändå höll på). Skit bra, inga problem alls. Tills vi sätter oss vid tvn när vi ätit upp, för vad tar de fram? SALTA JORDNÖTTER!

Jag vill bara gråta. Fattar ni hur jäkla mycket fett det är i dem eller?? Åt dock vääääääldigt långsamt och låtsades ta några gånger så fick i mig ca 3 msk. Men det räcker för att få kaloriintaget att skjuta i höjden.

Hura! Jag kan inte få ha en enda jävla bra dag tydligen.

Kvällsmat
2 dl Havegrynsgröt [136 kcal]
1 dl Frysta Hallon [20 kcal]
1 tsk Kanel [0 kcal?]
0.7 dl Mellanmjölk + 0.25 dl Vatten [35 kcal]
190 kcal

Övrigt
3 msk Jordnötter [162 kcal]
2 dl
Cola Zero [0,6 kcal]
162,6 kcal


HELA DAGEN
IN: 889,6
UT: 394 (ska göra lite övningar innan jag går och lägger mig)
SUMMA: 889-394=495

Öh, va? Blev det inte mer?!
Det var ju visserligen skönt det, men jag är ändå fruktansvärt ledsen över jordnötterna. Träna innan sängen nu!

Någon som vet?

Jag skulle vara evigt tacksam ifall någon kunnig människa kan hjälpa mig. Jag har nämligen ett litet problem.
Mina "listor" ser olika ut i olika webbläsare. Så störigt!

I Internet Explorer blir det rätt medans i Firefox blir det helt fel. Det blir inget mellanrum, varför?
Och hur sjotton ska man göra för att få det att se normalt ut även i firefox?



Världen är orättvis

Kirsten Stewart

Tänk att få se ut såhär.

Helt naturligt!

Ingen bantning eller något, hon bara föddes sådan.

Fan vad världen är orättvis.


02/02

Frukost
Redan skrivit
196 kcal

Lunch
1,5 dl "Kålpudding" (Vitkål+Quorn) [26 kcal]
0,5 dl
Pizzasallad [35 kcal]
1 dl Rivna Morötter [23 kcal]
2 dl Vatten [0 kcal]
84 kcal

Mellanmål
~100 g Äpple [56 kcal]
1 dl Vatten [0 kcal]
56 kcal

Middag

1 dl Pytt I Panna [86 kcal]
~15 g Stekt Ägg [32 kcal]
~10 g Rödbeta [7 kcal]
2 dl Vatten [0 kcal]
En massa svartpeppar och någon annan stark krydda [0 kcal?]
124 kcal

Övrigt
3 dl "Latte" [77 kcal]
77 kcal

IN: 537 kcal
UT: 272 (än så länge)

SUMMA: 537-272= 265 kcal


Åh jag är så mycket stoltare över idag! Ska städa rummet nu så det lär väl försvinna lite mer kcal nu *lycka*! Måste bara hålla mig nu så jag inte äter något annat (jag kan aceptera te+mjölk ikväll faktiskt, och kaaanske någon frukt).

Hur har det gått för er?

Vad äter ni på morgonen?

Frukost
1,25 dl Havegrynsgröt [85 kcal]
1 msk Blåbärssylt [30 kcal]
2 dl Lättmjölk [81 kcal]
1 glas Vatten [0 kcal]

SUMMA: 196 kcal

Vad äter ni till frukost?
Och är det någon som har förslag vad man kan ha på havegrynsgröt förutom sylt? Behöver något kalorisnålt, men kommer inte på något.

Mot natthets

Jag vet inte ifall det finns fler där ute som jag har problem om natten för att inte springa upp ur sängen och hetsa (man är ju gärna som hungrigast då). Men jag har kommit på ett litet knep.

Ha lite presad citron, eller vanlig citronsyra (eller heter det citronsaft? skit sak samma, ni kanske fattar vad jag menar) i ett glas och så fort du känner dig hungrig eller vill hetsa tar du några droppar på tungan. Suget försvinner direkt och är borta för en liten stund, en tillräckligt lång stund för att kunna somna kanske?

Självklart funkar detta även all annan tid på dygnet också.

01/02

IN: 1006 (Usch säg inget, skäms som bara den. Vet inte vad som hände, men bara kunde inte stoppa mig själv. Jag har verkligen varit ifrån detta för länge!)
UT: 373
SUMMA: 1006-373=633


Inte allt för dåligt för att vara första dagen (och med tanke på att jag inte kunde hejda mig själv *skäms*). Jag hade ju som mål att få mellan 500-800 kcal i slutsumma varje dag och det lyckades jag trotts allt med. Fast jag är inte nöjd över huvudtaget att jag åt så många kalorier. USCH! Men bättring i morgon, eller var säger ni? :)

Hur har det gått för er underbara då?

Räknar ut dagens kcal

And I dont like what I see.

:(

Städa rummet och gå ut och på schemat nu då alltså?

Thinspo girl

Bloggvärlden verkar ha endel människor som är skapta för thinpso.

Koll in denna tjej!



RSS 2.0