Amf ska bli duktig! :D



Mjukstart :)
Någon som vill hänga på? Eller är det för mesiga "regler"?

Dagen :S

Jag vet inte alls hur mycket jag har ätit idag faktiskt.
Fyfan så illa :S
Jag vet dock vad jag har ätit. Te, kaffe, skorpor och nötter.
Det enda som innehåller ganska mycket kcal är ju nötterna så kanske inte ska vara jätte besviken på mig själv? (räknade ut innan att det var 8 kcal per skorpa)
Men känner mig helt sämst för att jag inte kollade efter hur mycker jag ät. Blöö! 

Örter

Haha!
Så fail header, men men. Har man bara testat ps 1 gång innan så har man ;)


Tänkte ta upp lite om örter. Jag själv är ju ganska intresserad av "naturliga läkemedel" (efter endel sjukhusvistelser och mediciner så är jag trött på alla "konstgjorda" saker). Vet inte ifall det är något ni bryr er om då men.

Aptithämmande
Maté

Aptitstimulerande (vet inte vad det betyder xD)
Anis
Basilika
Dill
Gullgentiana
Humle
Kardbenedikt
Malört
Rölleka
Salvia
Svartkämpar

Blodcirkulation
Ginko

Huvudvärk
Citronmeliss
Maté

Ja och sen finns det en hel del till på listan, men ni får skriva ifall det är något speciellt ni vill ha i så fall. :)
Det finns endel på min lista, allt ifrån feber, förkyldnind, migrän, tandvärk, hosta, svettdrivande, oro & nervoditet till hemorojder, astma, diarré, hårvård och bronkit. Jag har även på min lista lute fakta om varje ört. Typ vart man kan hitta dem, vad de är bra för, hur man ska göra med dem osv..

Det vanligaste sättet att få i sig örterna är att dricka det som te. Det går att fråga i de flesta hälsoaffärerna om just den örten så kan de hjälpa dig. Vissa örter kan du ju även få i dig genom mat (eller i vissa fall som jag hört genom att skölja munnen med dem, hmm) men det kanske inte riktigt blir samma effekt eftersom det inte blir så koncentrerat.

Detta är dock inga mirakelörter som kommer få t ex huvudvärken att försvinna på en gång, men det kan hjälpa endel och äventuellt förebygga det.

Tack tjejer! Nu startar jag om

Jag ville bara säga tack, tack, tack tjejer!!<3

Jag hade tänkt att lägga ner bloggen idag. Skulle gå in för att skriva ett sista inlägg och säga adjö för nu, men jag ångrade mig totalt när jag läste era gulliga kommentarer. Tack för ni fick mig på bättre tankar!

Den sista tiden har det gått väldigt upp och ner. Ena stunden har jag inte orkat bry mig om något och ätit "normalt" sen nästa dag har jag fått ångest och inte ätit något och så har det gått upp och ner hela tiden. Jag har varit riktigt, riktigt svag och dålig. Men ni fick mig att komma tillbaka igen, tack igen tjejer!

Fast jag vill ha en helt ny start, jag ska börja om helt från början. Bloggen måste få nytt utseende, målen ska göras om och formfixaren (om jag ska använda den) ska omstartas!
Jag vill ha en ren start helt enkelt.

Nu ska vi kämpa på tjejer! Nu ska vi bli jäkligt vackra! Vi ska stå ut från mängden och alla kommer komma ihåg oss som "de där smala tjejerna", hellre det än "de där feta tjejerna", right? ;)

Ha det bra och kämpa på!
(Tänk på att det bara 2 månader och några dagar kvar till ett nytt år, vill ni inte ha en fräch start då? vill ni inte vara en bra bit på vägen till perfekt till 2010?)

De vet

Nu har man varit och besökt sina kompisar i "den förra skolan". Var megakul att hälsa på dom fakiskt, och vet ni vad det bästa var? Jag var jätte duktig! Jag åt knappast något! :D
Stolt^^

Det jobbiga är att de vet att jag inte äter som jag ska så min bästa kompis blev lite tjurig på mig som vanligt när jag inte ville äta. Men istället för att göra som så många gånger innan, inte orkar bråka längre och ger upp, så stod jag på mig och sa bestämt NEJ! Stolt, stolt, stolt!
Jag stog emot hon som jag aldrig lyckats mot innan, jag var stark nog!

Men det är skitjobbigt att de vet. De ska inte veta! Man får så mycket frågor och skit då. Sen så känndes det nästan som om de hade förväntat att jag skulle ha förlorat så där mycket i vikt igen och så har jag stått still istället, då kände man sig värdelös :(

Blöö
Jaja, hoppas det går bra för er tjejer!<3
Sorry för världens sämsta och tråkigaste blogg ever :S

Jag vet att jag sagt det många gånger...

men jag säger det igen!

Jag måste skärpa mig nu! Måste ta mig i kragen och bli bättre. Jag tycker inte om att använda formfixaren längre igentligen eftersom jag känner mig så låst på något sätt, men om jag vill få lite rutin igen så får jag fan börja använda den igen. Annars så suger jag på att skriva upp vad jag äter varje dag.

Nu måste jag sova i alla fall,
hoppas det går bra för er tjejer!
Puss & Kram
/AMF


Kompisar får en att faila

En kompis kommer över här idag och stannar till söndag.
Räkna med fail fail pch fail.

Förklaring, eller ja, något kanske


Förlåt ännu en gång för jag varit så off (det går verkligen i perioder :O).
Just nu vet jag bara inte hur jag ska göra riktigt... (och tack för de supergulliga kommentarerna! det värmer kan jag lova<3 puss på er :*)
Jag har så mycket ilska inom mig som inte kommer ut och sakta bryter ner mig, samtidigt har jag väldigt  mycket ledsamhet inom mig som inte heller kommer ut rikigt.
Allt jag gör är att ligga och gråta om nätterna. Gråta och skaka...
Ingen sömn, bara tårar.

Inget blir rätt heller.
Jag äter = fel för mig, rätt för alla andra
Jag äter inte = rätt för mig, fel för alla andra

Försökte bli "normal" några dagar, mådde dåligt av det. Kännde mig fetare än jag redan är.
Samtidigt finns det något inom mig som säger att detta är fel sätt att göra på. Visst, det ger resultat. Men hur kommer kroppen klara av detta? Och kan jag verkligen sluta när jag nått målvikten? Och ibland blir det bara för jobbigt att behöva ljuga hela tiden och inte kan göra som alla andra. Äta något riktigt gott bara för man vill, utan ångest. Det finns ju inte i min värld längre, antagligen inte i någon av era världar heller.

Sen tänker jag mycket på kärleken nu. Jag fyller 18 om ett halvår och hur långt har jag kommit med kärleken?
Ingenstans!
Jag är över M, men inte kännslan. Att faktikst vara omtyckt. Att vara älskad.
Fan!
Sen är det ju kul att bli 18 och fortfarande vara oskuld. Visst det har väll inget med saken egentligen, det finns ju folk som väntar mycket längre, men det är ju bara det att jag inte väntat. Ingen har viljat ha mig. Det är en jäkla skillnad. Jag kunde ha haft 107 killar och tjejer som stått i kö men jag sagt nej till alla. Då har ju i alla fall någon tyckt jag var snygg, någon hade viljat ha mig. Men nu, nu är det inte så. Ingen vill ha mig. Det säger ju endel hur man ser ut och är som person.

Sen är det ju det med ilskan med. Allt kommer ju ut över familjen. Jag skriker, gråter, skäller, smäller i dörrar och beteer mig som en riktig jävla idiot rent ut sagt. Jag skämms när jag tittar tillbaka på det. Men jag får inte ut det på något annat sätt, min familj råkar bara vara på fel ställe helt enkelt.

Och sen skolan. Ja suck!
Jag orkar inte bry mig. Jag är mest bara där för att jag måste. Eller ja, min linjes lektioner är ju grymt roliga, där kan jag sitta i mina egna tankar och bara göra uppgiften vi har framför oss. Men annars, ja då är jag som ett skal. Jag sitter på lektionen, kroppen är där, men inte tankarna eller själen. Den har försvunnit någon annan stans.

Inget är som det någonsin var,
inget blir det samma.


Ingen röd tråd i inlägget och det blev ganska långt.
Sorry.
Puss på er<3


Allt har sitt slut

För varje dag som går så mår jag lite sämre. Jag klarar knappt inte av skolan längre, jag kan inte koncentrera mig. Jag måste hela tiden kämpa mot tårarna, hur ska jag då kunna koncentrera mig på skolarbetet?

Måste dölja allt, måste le, skratta och se glad ut. Måste koncentrera mig på skolan, måste plugga, övningsköra, städa, och *suck* äta. Hur fan ska jag orka när jag för varje sekund närmar mig döden? När jag för varje sekund kommer närmare ett sammanbrott då jag bara ligger på golvet och skakar? Jag vet inte.

Allt är bara så tungt. Allt bara kommer tillbaka hela tiden. Ska jag vara ärlig så vet jag inte hur jag ska överleva denna gång, denna gång kan det mycket väl bli den gång då jag tar självmord. Om jag inte mår bättre snart så har jag inte särskillt långt kvar...

Update

Än så länge har jag inte ätit något idag.
Yay! ^^

Träning





Hittade inga nya låtar idag så det blev dom gamla på datan. -.-'
Jaja.


Ett ihåligt skal av mig själv

Tappade kontrollen helt idag.
Jag vandrade som om jag var en skugga.

Ana var inte där och hjälpte mig och jag var för svag.

Jag åt.
Och åt.
Var äcklig.

Sen tappade jag kontrollen igen.
Jag som slutat skära mig!
Men ikväll gjorde jag det igen.

FAN!

Gjorde inte ens ont.
Kändes inget.

Det bara hände.
Jag grät.
Hysteriskt.

Och blodet bara rann.
Det slutade aldrig rinna.
Jag blödde igenom hur mycket som helst och min hand är alldeles blodig nu.

Fan.

Jag är värdelös.

Nu känner jag mig som ett tomt skal.
Inget finns kvar.

Tomt.
Ensam.


Fuck oxå

FAIL!!
Jag åt lunch -.-''

~Musik~

Från och med nu ska jag lägga upp låtar varje dag som jag ska träna till, på så sätt bli man ju lite peppad och så vet man att man måste träna.



Cascada - Evacuate the dancefloor


Black Eyed Peas - Boom Boom Guetta (David Guetta's Electro Hop Remix)


Superchick - One more


Pussycat Dolls- Buttons (Dave Aude Remix)


Tillbaka

Nu är det dags för mig att komma tillbaka igen och sluta tycka synd om mig själv, nu måste jag sluta tänka, grunna och gråta. Jag måste ta mig i kragen igen!

Helgen har varit fail (som vanligt), men på måndag blir det nya tag. :)
Sen har jag och en kompis sagt att varje gång vi ser ett program och det blir reklam så måste vi göra vissa övningar. T ex i helgen så är det 10 kissande hunden. Skitskönt att ha lite pepp från någon IRL!
Fast hon är ju inte proana eller något så, hon bara ville bli lite mera fitt.

Ja jag har inte så mycket att skriva egentligen.
Hoppas ni har haft en bättre helg än mig bara! :)

Varför blev jag dumpad för?

Orkar inte svara på komentarerna för sig så skriver här.

Allt var skitbra och hon hade varit som vanligt idag. Sen fick jag ett sms helt plöttsligt.

"Förlåt mig. Förlåt mig... Det har gått för fort.
Jag kan inte sluta tänka på det.
Jag blir galen snart..
Jag är ledsen. Men klarar inte detta..
Kan inte vara tillsammans med någon nu.
Jag måste få ordning på mitt liv..
Förlåt.. Hoppas du vill vara min vän ändå..
Förlåt."

Jag fattade inget. Allt hade ju varit som vanligt, hur kunde hon bara göra slut helt plöttsligt. ALLT VAR JU SOM VANLIGT! Och vi hade planerat helgen också! Försökte fråga ut henne men fick inga svar. Bara "Det är inte du, det är jag", "Jag ville att det skulle funka", "kan vi inte vara vänner i alla fall?" och "Varken du eller jag mår ju bra".

Jag är egentligen inte så ledsen och sårad, jag är arg.
Varför ska alla dumpa mig hela tiden?
Varför kan hon inte vara ärlig för?

Glöm att jag kommer vara din vän.
Glöm att jag tänker bry mig om dig.
Glöm att jag någonsin kommer titta åt dig igen.


Tänker inte bli sårad av dig igen.

Jag ska faan bli nunna!

Helgen var planerad och sen pang! "Jag mår inte bra, vi borde inte vara tillsammans". Helt utan förvarning! Hon har varit värsta gullig idag och sen gör hon slut.

Tack så jävla mycket!! Och NEJ! Vi kan inte vara kompisar...


Hela kroppen säger nej

Det minsta lilla jag tränar så gör musklerna ont och knäna tar livet av mig.
Hela huvudet känns tungt och jag är så trött.
Det känns svårt att andas och jag mår illa.
Alla mina reflexer är alldeles efter och jag vill inget hällre än sova.

Jag är livrädd att säga till någon om något, då kommer frågorna.
"Sover du som du ska?"
"Äter du ordentligen?"

Jag vet att båda frågorna måste jag ljuga på.

*suck*

Önskar att min flickvänn var här och kunde hålla om mig just nu -.-

Förlåt...

för att jag nästan aldrig skriver här.

för att jag failar hela tiden.

för att jag antaligen är en besvikelse för er.

för att min blogg blivit så tråkig.


Update

Jag var helt livrädd för några timmar sedan, jag kom inte in på min blogg och trodde dom hade tagit bort den!
Hjälp!
Men efter många problem så har jag äntligen kommit in! :D


Kan säga att idag var ju fail, kakor och latte. Allt jag antaligen behöver säga. Och inte blir det bättre i helgen. I morgon ska jag fika med en kompis, på lördag kommer min flickvänn och då ska vi hyra film, käka tacos och käka godis. -.-''

Men yay! Fettovarning!

Men ska försöka se något positivt varje dag och det har jag idag! Jag har tänkt efter lite och för ca 1 år sedan så hade jag storlek XL-L i tröjor, för ett tag sen var det L och nu är det L-M. Det går neråt i alla fall! Jag har fortfarande L i vissa, men de flesta börjar passa i M. :D Alltid trevligt med mindre storlekar.

Hur går det för er där ute då? :)
Och vart är Skinny??

Helvete oxå

Fyfan...
Fucking jävla fetto pizza >.<

~Tips~


Mitt enda tips,
TESTA!!
Hur gott som helst + mindre än 5 kcal per 500 ml flaska.


Att vara kär är fel tydligen

Faan jag vill bara gråta!
Det gör så ont inom mig!
Det är inte "normalt" att ha en flickvänn om man är tjej tydligen. Alla tisslar och tasslar bakom ryggen på mig. Alla tittar konstigt på mig och jag vågar knappt inte gå till skolan längre. Jag vill bara ligga hemma i sängen och gråta.

FAN FAN FAN

Dagen; fyfan

Jäklar vad mätt man kan bli på en cappuccino och en muffins ifall man inte ätit på hela dagen! Jävligt onyttigt, jag vet (har så dåligt samvete att jag snart dör) men jag hade lovat C att fika med henne så det vara att ta något och se glad ut. 

Men för övrigt känner jag mig ganska duktig. Vet ännu inte var jag väger visserligen, för jag försov mig i morse så jag hann inte väga mig. :(

Sen när jag kom hem var det middag med. Trotts att jag försökte att inte äta så mycket så verkar jag ha gjort det i alla fall för jag känner mig så mätt, usch!!

FRUKOST
   ---

LUNCH
Världens minsta glas med vatten

MIDDAG
Pytt i panna & ett stekt ägg

ÖVRIGT
Muffins & en cappuccino (FYFAN!!)

Hoppas det går bättre för er där ute!!
Stay strong! <3


No rubrik

Fyllehunger och bakefyllehunger!!
Gaaaah!

Ja där gick ju verkligen min vikt upp ett antal kilo. -.-''

Sen käkade jag ju bröd med, mitt största nono! Fuck.
Bakis, huvudvärk, illamående.
Usch
Ändå låg jag och spydde halva natten. Inte för jag mådde illa just då, men jag kände mick äcklig efter jag ätit så jag stoppade fingrarna i halsen. Hurra Amf, du lyckas verkligen!
*suck*

Ska ställa mig sen på vågen ikväll och se hur det ser ut, kommer inte bli kul. Sen måste jag komma på vafan jag ska skylla på i fortsättningen nu när jag inte ska äta i matsalen. Yay!

0 sammanhang i texten men orkar inte bry mig.
Bye!

Äntligen!

Jag säger bara såhär.
YEEEEEEEEES!!!
IM SO HAPPY SO I CAN DIE NOW!!
Stälde mig på vågen i morse och den visade 82,7. Sist jag vägde mig vägde jag 84,6!!
Visst, helgen kommer förstöra detta totalt. (fest o skit)
Men har man väll nått vikten en gång så brukar (läs: brukar!) det gå ganska lätt att komma tillbaka. 
Tyvärr så blev jag tvingad mat idag och kommer bli hemma, sen måste jag äta något i morgon annars kommer jag bli aspackad och asbakis! Så ja, den vikten försvinner ju i helgen :'(
Men jag måste bara få känna lite lycka för en stund i alla fall.
Så: YES YES YES!
Fortfarande ett fetto dock, men en bit på vägen är det ju alltid i alla fall :)
Stay strong girls!

REGLER FFS!!

Måste bli skärpning på mig nu!
Vart har min kontroll tagit vägen egengtligen?

Okej, nya regler då!

1. Bröd = no, no!
2. Mjölkprodukter används endast i "nödfall". (typ i te och kaffe, eventuellt väldigt fettsnåla yoghurt kan ätas ibland)
3. minimalt med smör och liknande
4. Vegitariskt ska endast ätas från och med nu! (förutom tisdag & onsdag då jag bor hos faster)
5. Inget socker i te och kaffe, bara hermesetas!
6. Ingen läsk och sådan skit! Om jag ska dricka något med "bubblor" så får det inte vara mer än 10 kcal per 100 ml.

Hmm ..
Ja det låter som en relativt bra mjukstart.
:)

~Tips~

För att slippa hungern
("naturligt")

1
Låt böckerna och biblioteket bli dina bästa vänner.
Hitta böcker som är riktigt, riktigt bra som du fastnar i direkt,
 då sitter du bara och läser och glömmer hungern.
Och skulle du känna hunger så har du inte lust att äta för du vill bara fortsätta läsa.

2
Spel!
Wow, The Sims, hmm, ja något!
Eller online spel, facebook spel t ex
Hittar du ett spel som är roligt så kommer du fastna direkt!
Och du kommer glöma att du är hungrig för du kommer vara totalt inne i spelt.

3
Chatta, chatta, chatta!
Att sitta och chatta med folk kan verkligen få tiden att gå

4
Ta kort
Att leka med kameran är alltid kul och man behöver inte har världens bästa kamera heller.
Så länge den bara funkar.
Gå ut i naturen, ta kort på vänner, djur, blommor, ja vad som hällst!
Lek med kameran, testa inställningar, olika ljus, blixtar osv
Det spelar ingen roll ifall det är sommar eller vinter, ifall det är solsken eller regn,
det finns alltid något att ta kort på!

5
Redigera bilder.
Det kommer absoult att ta upp din tid!
Du kommer verkligen inte känna dig hungrig.
Och har du inget redigeringsprogram finns det gratisprogram.
Program jag använder:
Picnik (online)
Gimp
paint.NET
Photoscape
(jag kan inte lova de är virusfria, detta gör på egen risk)

6
Hitta någon fritidssysla
ex, ridning, simning, skytte, fotboll osv
Ni fattar

7
Bli medlem på en massa sidor på internet som sedan tar en massa tid
Gå in på dem ofta och gör en massa på dem så de verkligen tar upp din tid

8
Ring runt till folk och prata.
Inte nog med att ni antagligen kommer få en bättre relation,
du kommer inte tänka på att du är hungrig.


9
Drick något varmt
Kaffe, te eller ja, varmt vatten
Kryddvatten såklart också 


Dessa tips som jag själv använder förutom nummer 6 då jag inte hittat något ännu.


Stay strong girls!!




RSS 2.0