Mål

Känner att jag inte bara kan ställa om min kropp helt hux flux och behöver en "mjukstart". (Kalla mig fjant ifall ni vill.) Så därför har jag egentligen bara ett enda mål.

Målet:
Att varje dag få slutsumman helst till 500 kcal och max till 800 kcal.

Alltså, jag kan äta 1000 kcal under dagen, men då gäller det verkligen att jag tränar bort mellan 200-500 kcal den dagen. Förstår ni? Det är ju trotts allt slutsumman som räknas, eller hur?

Vad har ni för mål? :)

Hej M


Du som skrivit denna kommentaren (+ en till), du har möjligtvis inte lust att kolla över länken till din blogg? Jag skulle gärna komma in på din blogg, men så fort jag klickar på länken så står det att din blogg inte finns. Så jag antar att du råkat skriva en bokstav lite fel.

Skulle vara himla tacksam ifall jag kunde få rätt länk. :)



UPDATE:
Jag hade klickat lite fel, så bara ignorera det. Haha, jag är inte så duktig på datorer förstår ni. ;)

Tomorrow, tomorrow is the day

Då börjar allt på riktigt igen, äntligen. Även mitt gymkort ska inhandlas (fast hinner inte träna)! Jag längat verkligen tills i morgon.

Dock kan jag inte sätta några "planer" för maten. Jag vet bara att jag kan skippa frukosten och dricka tee innan jag går till bussen eller ta med en kopp kaffe på bussen. Men annars vet jag inte hur det ska gå med resten. Hela familjen och alla vänner vet redan om allt från innan så det kommer bli en sjujäkla kamp att försöka dölja allt för dem.

Hoppas på äcklig skolmat i morgon så ingen vill äta av mina vänner. Då slipper jag med.


Ny desgin

Vad tycks?

Jag vet, den är väldigt enkel men jag är inte så himla bra på varken PS eller bloggdesign och sen tycker jag bra om "stilrena" designer. Ibland kan det bara bli för kladdigt med en massa finesser och liknande, eller vad säger ni?

Var ärliga nu och säg vad ni tycker! :)
Om ni inte ser den nya designen så uppdatera sidan genom att klicka på F5!

Vilket dubbelliv jag lever

1. Jag driver än hälsoblogg, ha!
2. Jag har en annan blogg där jag skriver om min vardag och måste alltså hålla hemligt halva mitt liv.
3. Alla mina kompisar och familj vet om min "hemlighet" men tror jag slutat, därför kommer de lätt kunna upptäcka när jag börjar igen.

Hur gör ni med erat dubbelliv? Hur lyckas ni dölja saker och ting?

Nu har jag bestämt mig

Jag ska INTE lägga ner bloggen, hoppas ni blir glada där ute. :)

Jag kommer inte vara sådär jätte akriv med tanke på att jag driver just nu 2 andra bloggar + en 3:e med en kompis och sen kommer skolan ivägen. Men jag ska försöka vara mer aktiv än jag varit nu på sista tiden. Ska försöka att göra åtminstånde ett inlägg varje/varannan dag.

Och jag ska jobba vidare på designen som jag genast sket i eftersom jag tänkte lägga ned bloggen ett tag. Men jag kommer inte vara särskillt aktiv förens i februari. Jag känner att jag behöver en fast tidpunkt då jag ska "starta" igen så jag har satt upp 1:a februari. En ny månad, en ny chans. :)

Så nu vet ni! Hoppas att ni kommer och följa mig igen den 1 februari!

Jag vet inte vart jag står

Kanske jag skulle visa vem jag är?
Kanske jag skulle lägga ned bloggen?
Kanske skulle jag fortsätta?
Kanske skulle jag börja om?

Kanske?



"Jag är inte den jag en gång var"

Jag är för svag, jag är ingen och inget. Innan hade jag åtminstånde detta att trösta mig med, att jag kunde vara något sådär duktig. Men inte längre. Jag har gett upp. Jag är misslyckad och kommer för alltid vara. Jag är fet och kommer för alltid vara.

Jag skiter i det här, jag är inte den jag en gång var. Då hade jag kontroll, men inte längre. Den har försvunnit för länge sedan.

Varje dag har jag försökt ta över kontrollen igen, men misslyckats varje dag. För det är den jag är, en person som inte kan gör annat än att misslyckas.

Så jag ger upp detta. Jag tar inte bort bloggen, den kommer vara kvar. Ifall jag någonsin får tillbaka kontrollen så kommer jag tillbaka, men annars så, ja. Så finns jag någonstans i Sverige och failar, går upp i vikt och är äcklig.

Förlåt för att jag gör detta, sviker er och ger upp. Men jag vet inte längre hur jag ska göra. Jag bara hoppas att om något år så kommer min kontroll tillbaka och jag kan börja på ruta ett igen. Men man vet aldrig hur framtiden kommer bli.

Sköt om er <3

XoXo
~AMF~

Tankar som virvlar förbi

Ja ni får ursäkta mig för att jag är så oaktiv här trotts att jag lovat att bli aktiv här igen, men jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Ena stunden känns det rätt att gå den "naturliga" vägen och gå ned i vikt "normalt", men sen nästa stund käns det helt fel och jag vill bara springa ut på toan och spy.

Jag vet inte vad jag vill eller hur jag ska lösa detta. Jag vet bara att jag måste gå ner 10-15 kilo detta år (MINST!) och hur jag gör det kvittar egentligen. Men jag måste bestämma mig hur jag ska göra detta. Det går inte att skifta hela tiden. Jag måste ha en plan. Jag måste ha motivation.

*suck*

Thinspo girl

Denna tjej är thispo, rakt igenom.

Fuck, jag vill vara henne..

Helvete

Precis, allt går åt helvete.

Vill inte ens prata om det...

Jag bara älskar lovtider

Eller inte.
*suck*

Jag är för svag för det :(

3 godisbitar, usch, har inte en aning om hur mycket kcal det är i det :(

Blää!



Update:
Tack vare matdagboken så lyckades jag räkna ut på ett ungefär, 86 kcal. Alltså tillsammans blir det 96 kcal hitills idag. Tack gode gud att det inte blev värre! Skäms som bara den, men skönt att det inte var värre.

Jag klarade morgonen!

*stolt*

Blev väckt utav familjen då de tyckte att jag skulle komma ner och äta frukost med dem, men jag lyckades tjata lite så jag fick "äta" på mitt rum men tog bara upp ett glas vatten och te. Och på morgonen är jag som svagast. Jag kan vara duktig hela dagen, men inte på morgonen. Jag vet inte varför men jag är mega svag då (då och sent sent på kvällarna).


Frukost

2 dl vatten [0 kcal]
2 dl te [0 kcal]
0,25 dl lättmjölk [10 kcal]

SUMMA
10 kcal

Vad hände?

Min kontroll försvann och jag slutade blogga här. Vafan hände?
Jag började gå upp i vikt och blev ledsen igen. Vafan hände?

Men nu är det ett nytt år! 2010, detta år ska jag fan lyckas! Jag fyller 18 år, min 18års dag är något jag vill komma ihåg som en lycklig dag. Inte en "fan vad ful och fet jag var"-dag. Men jag måste skärpa till mig för det.

Förlåt att jag inte läst era bloggar och för att jag inte varit där för er, men jag har verkligen inte hunnit. :( Har bytt skola, fått mer läxor, mer restid varje dag och mer stress. Jag hinner knappt av att leva under dagarna!

Hatar hur stressigt det är nu, men förhoppningsvis så förlorar jag vikt då jag inte hinner äta lika mycket :)


Hoppas ni klarar er bra där ute!

L O V E
~AMF~

I morgon

...måste jag sluta svulla så jävla mycket som jag gjort detta jullov! (Fan vad jag hatar jultider)

...måste jag städa!

...måste jag träna!

...måste jag fortsätta på min diet!

..göra klart den nya designen, tänker göra en nystart 2010 minsann!

Vad ska ni göra i morgon?

Jag vill

Spy
Somna
Bli smal



RSS 2.0